کمد کپسولی چیست؟

به مجموعه‌ای از آیتم‌های هماهنگ، جهت ایجاد ظاهرهای مختلف برای یک فرد در طول یک فصل که توازن مناسبی با یکدیگر دارند، کمد کپسولی گفته می‌شود.

آیتم‌های یک کمد کپسولی، قابل جابه‌جایی با یکدیگر اند. داشتن کمد کپسولی، یک انسجام کلی به استایل یک فرد در موقعیت‌های مختلف شغلی و اجتماعی می‌دهد.

کمد کپسولی برای افرادی که در انتخاب لباس روزانه خود، دچار سردرگمی‌اند، مناسب است. نکته کلیدی یک کمد کپسولی خوب، این است که میتوان بیشتر اقلام آن را با یکدیگر ترکیب کرد و ظاهرهای متفاوتی برای مناسبت‌های مختلف برای یک فرد ساخت. صرفه جویی در هزینه و پیشگیری از اتلاف وقت از مزایای داشتن کمد کپسولی هستند.

کمد کپسولی موقعیت‌های بیزینسی

کمد کپسولی برای افراد مهم بیزینسی، راه حلی مناسب برای صرفه جویی در وقت و انرژی است. یکی از دغدغه‌هایی که همیشه از زبان مشتریانمان می‌شنویم، سر درگمی در بین انبوه لباس‌هایشان است که باعث می‌شود تا زمان زیادی را در آغاز روز از دست بدهند. به همین علت ما تصمیم گرفتیم تا آیتم‌های یک کمد لباس کپسولی مناسب افراد بیزینسی را در این بخش معرفی کنیم. شما به راحتی می‌توانید ست‌های لباس خود را از این طریق، برای یک هفته از روز قبل آماده داشته باشید.

اغلب افرادی که در محیط‌های رسمی و حرفه‌ای بیزینسی فعالیت می‌کنند، مدام در حال برگزاری جلسات کاری، مشاوره و یا مذاکره هستند و اغلب برای ایجاد حس اعتماد و یا حتی برتری نسبت به طرفین مقابلشان و البته اتیکت کاری، کت شلوار بر تن می‌کنند. نحوه پوشش این افراد باعث می‌شود تا با حس اعتماد به نفس بیشتری در محیط حرفه‌ای حضور داشته باشند و امتیازات بیشتری در موقعیت‌های شغلی و اجتماعی خود کسب کنند.

از این رو برنو، یک کمد لباس کپسولی برای این دسته از افراد از قبیل مدیران سطح بالا، وکلا و پزشکان در نظر گرفته است که شما می‌توانید از طریق این پیشنهادات، راه کاری آسان‌تر برای انتخاب لباس‌های خود داشته باشید.

17 آیتم پیشنهادی

سه دست کت شلوار با رنگ‌های آبی، سرمه‌ای و ذغالی

کت شلوار، بنای اصلی استایل شما را می‌سازد. به خصوص در موقعیت‌‌‌های بیزینسی، شما نیاز دارید تا حداقل سه رنگ کت شلوار متفاوت داشته باشید تا بتوانید با جایگزین کردن آن‌‌ها در طول روزهای هفته، استایل‌‌های متفاوتی داشته باشید. 

  • برای استفاده از کت و شلوار مشکی، زیاده روی نکنید. این رنگ بیشتر برای مراسمات خیلی خاص و رسمی استفاده می‎‌شود.

سه مدل پیراهن با رنگ‌های متفاوت

یک کمد کپسولی باید 3 پیراهن با یقه‌های متفاوت اعم از پیراهن یقه پهن یا Spread مناسب گره کراوات “Full Windsor”، پیراهن یقه Semi-Spread مناسب گره کراوات “Four in hand” و پیراهن یقه Point مناسب گره “Half Windsor” داشته باشد.

این سه پیراهن می‌توانند به رنگ‌های آبی، سفید و یا خاکستری روشن باشند.

دو شلوار تک

یک شلوار چینو کتان و یک شلوار پیلی دار مجلسی به کمد کپسولی اضافه کنید. با این کار می‌توانید نه تنها ترکیب کت‌های بلیز خود را تغییر دهید بلکه می‌توانید به راحتی با ست کردن آن‌ها با یک اوورکت، برای روزهای سرد و موقعیت‌های نیمه رسمی، ظاهری متفاوت داشته باشید.
 

یک جفت بوت و سه جفت کفش

برای داشتن یک کمد کپسولی نیازی به داشتن چندین جفت کفش‌ متعدد نیست. شما فقط با داشتن چهار جفت کفش از قبیل سینگل مانک مشکی، آکسفورد، کفش تماشاچی (spectator) آبی یا زرشکی به همراه یک جفت بوت چاکا (صحرایی) در کمد کپسولی خود، می‌توانید به آسانی، چندین استایل متفاوت داشته باشید. با توجه به تصمیم شما برای حاضر شدن در محیط بیزینسی هر کدام از این کفش‌ها، تعیین کنندگان رسمی یا نیمه رسمی بودن استایلتان خواهند بود.

کت بلیزر 

هر کمد کپسولی بیزینسی باید حداقل دو کت بلیزر داشته باشد که بتوانید آن‌ها را با شلوارهای کت شلوارتان به صورت جداگانه ست کنید. به هنگام انتخاب کت بلیزر دقت کنید که آن‌ها را در دو طرح و رنگ متفاوت با پارچه‌‌های مختلف به کمد لباس کپسولیتان اضافه کنید. با این کار در لحظات خارج از کار نیز به راحتی بدون تعویض لباس می‌توانید با استایلی جذاب بدرخشید.  

اوورکت

برای روزهای سرد، اوورکت‌ها، یکی از آیتم‌‌های مهم کمد کپسولی اند. دو اوورکت با طول متفاوت به شما در ساخت استایل‌های متفاوت کمک زیادی خواهند کرد. شما می‌توانید اوور کت‌تان را به همراه کت شلوارتان به صورت لایه بندی بپوشید. برای لایه بندی الزاماً نیازی به پوشیدن اوور کتتان نیست و به راحتی می‌توانید به صورت رو دوشی نیز از آن در سِت‌های خود استفاده کنید.

همچنین می‌توانید اوورکتتان را با یک شلوار کتان و یک کراوات ساده، به تنهایی ترکیب کنید و استایلی ساده تر ، در خور سبک اسمارت کژوال داشته باشید که برای موقعیت‌های کاری نیمه رسمی نیز مناسب اند.

کت شلوار سرمه‌ای

اولین پیشنهاد برنو برای موقعیت‌‌های کاری رسمی و شروع اول هفته، ست کت شلوار آبی سرمه‌ای است. در اینجا ما این ست را با یک پیراهن آبی روشن، یک کراوات کج راه دو رنگ (قرمز برای نماد قدرت و آبی برای نماد آرامش) را به همراه یک کفش آکسفورد مشکی ترکیب کرده‌ایم. برای رسمی‌تر نشان دادن ظاهر این ترکیب بندی، ما از پوشت سفید با تای مربعی استفاده کرده‌ایم که به دستمال جیبی “Announcer” یا مختص گویندگان معروف است.

این ترکیب بندی را به این دلیل برای شروع اول هفته انتخاب کرده‌ایم، تا در عین سادگی، تصویری جدی و تمیز از خودتان ارائه دهید.
پوشت‌های مجموعه برنو همگی از پارچه‌های ابریشمی و لینن 100 درصد از نساجی‌های بزرگی چون برندهای فینیتورا فِلیچه تهیه می‌شوند.

کت شلوار سرمه‌ای + اوورکت

برای روزهای سرد تر سال، یک اوورکت پشمی با رنگ شتری به ست کت شلوار آبی سرمه‌ای اضافه کرده ایم و همانطورکه قبلاً نیز اشاره کردیم حتماً نیاز نیست آن را کامل بپوشید بلکه می‌توانید آن را به حالت رو دوشی نیز استفاده کنید.

یک شال گردن با رنگ‌های قهوه‌ای و زرشکی می‌‌تواند جزئیات بیشتری به استایل شما اضافه کند و ظاهر شما را پویا کند. شال گردن‌ها، مسئولیت عمق دادن به استایل شما را بر عهده دارند.

کت شلوار (جدا از هم) Separated

پیشنهاد بعدی برنو، ترکیب رنگ آبی و خاکستری است، این دو در کنار هم، برای آقایانی که پوست سردی دارند، ترکیب بسیار جذابی خواهد بود، شما می‌توانید این ست را با تغییر در رنگ شلوار و همچنین کروات نیز پیاده سازی کنید.

به یاد داشته باشید هر رنگی، از نظر روانشناختی، پیامی را به مخاطبین شما مخابره می‌کند. برای اینکه حس محافظه کارانه و همچنین معتمد بودن را به شرکا و طرفین مذاکرات منتقل کنید، می‌توانید به سمت رنگ‌های آبی و خاکستری بروید. در ست پیشنهادی قبلی، رنگ‌های قرمز و آبی پیامی از قدرت و تاثیر پذیری را روند مذاکراتتان به مخاطبینتان انتقال می‌دهند.

کت بلیزر و پوشش اسمارت کژوال

افراد حرفه‌ای در دنیای تجارت به خوبی می‌دانند که پوشیدن کت شلوار کلاسیک و رسمی نیز همیشه در هر موقعیت کاری نیز مناسب نیست و گاهی در برخی از مواقع باید برای نشان دادن قدرت انعطاف خود و همچنین نشان دادن سلیقه شخصی خود به عنوان صاحب سبک بودن در مسائل، باید از ترکیبات دِرِس کد اسمارت کژوال استفاده کنند. از این رو چهارمین پیشنهادمان را بر این اساس ارائه کرده‌ایم.

کت‌‌های بلیزر،  تطبیق پذیری بالایی در ترکیب با سایر آیتم‌ها دارند. در این ست پیشنهادی، ما یک کت بلیزر چهارخانه را با یک شال گردن و پوشت از رنگ‌های هم خانواده استفاده کرده‌ایم و این ست را با یک کفش Spectator آبی تکمیل کرده ایم. 

  • در ترکیب آیتم‌ها، به اندازه پترن‌‌ها و طرح‌ پارچه‌ها دقت کنید. هر چقدر فاصله‌ی چهارخانه‌ها در طرح کت شما بیشتر باشد، در انتخاب اکسسوری‌ها نیز باید به سمت آیتم‌‌هایی با طرح‌‌های درشت‌تر بروید.

حجم بالای رنگ ‌آبی در این ست، می‌تواند در اوج هماهنگی، حس آرامش و مورد اطمینان بودن را به مخاطبین شما انتقال دهد. جدا پوشیدن کت و شلوار در سبک‌های اسمارت کژوال و نیمه رسمی، یکی از ترندهای مطرح در سال 2023 برای آقایان بود. این کار دست شما را برای خلاقیت بیشتر باز می‌گذارد.

کت شلوار آبی

برای روز پنجم کاری، شما باید همچنان انرژی خود را بالا نگه دارید.

یک کت شلوار 3Piece (کت-شلوار-ژیله) به رنگ آبی روشن، می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد. از این رو ما این کت شلوار را با یک پیراهن Winchester راه راه آبی ( با یقه و سر آستین سفید) به همراه یک کراوات آبی تیره و زرشکی روشن ترکیب کرده ایم. 

رنگ زرشکی کراوات توجه را به بالا تنه شما جلب خواهد کرد و مسیر خوبی برای توجه مخاطب به یقه کت Peak این کت شلوار خواهد بود.یک کفش لوفر هورسبیت مشکی از برند ایتالیایی Moreschi که به طور انحصاری توسط مجموعه برنو وارد می‌شود، این ست را تکمیل کرده است.

بیزینس محدود Limited Partnership

برای روزهای سرد سال، پیشنهاد می‌کنیم یک اوورکت بلند را به حالت رو دوشی بر روی این کت شلوار بپوشید. برای داشتن ظاهر متفاوت نیازی به تلاش بیش از حد نیست. با اضافه کردن یک کراوات کج راه آبی و زرشکی به همراه یک پوشت آبی بر روی جیب سینه اوورکت، بدون دغدغه زیاد، در این ست یک ظاهر متفاوت ایجاد کرده‌ایم.

کمد کپسولی به شما این امکان را می‌دهد که فقط با تغییر دو یا سه اکسسوری فرعی مثل کراوات و پوشت و حتی شال گردن، استایلی متفاوت داشته باشید از این رو ما همان کت شلوار آبی روشن را برای روز پنجم کاری هفته، با یک اوورکت نسکافه‌ای پشمی و یک پوشت و کراوات زرشکی ست کرده‌ایم.

با اضافه کردن یک شال گردن زرشکی، می‌توانید یک شکست جزئی در استایلتان ایجاد کنید و توجه را به سمت یقه اوورکت و جزئیات کراواتتان متمرکز کنید.

سافت بیزینس

اگر کمی اهل فیلم دیدن باشید، متوجه می‌شوید که بانکدارها و وکلا و افراد حرفه‌ای دنیای اقتصاد، برای وفادار نشان دادن خودشان همیشه از ترکیب رنگ بنفش و خاکستری استفاده می‌کنند. اگر فردی با روحیه‌ای خلاق همراه با تعهد هستید، توصیه می‌کنیم از ترکیب این دو رنگ غافل نشوید. سعی کنید برای ایجاد تضاد در قسمت بالا تنه، یک پیراهن ساده و سفید انتخاب کنید. با این کار تعهد کاری خود را به بهترین شکل به مخاطبینتان منتقل می‌کنید.

برای تکمیل این ست، ما از یک جفت کفش مشکی سینگل مانک (تک سگک) استفاده کرده‌ایم که آیتمی همه کاره است و به دور از افراط بیش از حد، این استایل را کامل کرده است.

پاور بیزینس

اصطلاح پاور بیزینس که ریشه در استایل افراد بیزینسی دهه 1980 دارد، به سبک پوشش افراد کت شلواری اشاره می‌کند که از رنگ‌های خاکستری تیره با یقه‌های پهن طراحی می‌شود. این ترکیب برای افراد شاغل در حوزه بانکداری، تاجران بزرگ و وکلا که می‌خواهند بی پروا بودن و قدرت عمل خود را به دیگران منتقل کنند، مناسب است.

یک پوشش پاور بیزینس، از کت شلوار خاکستری به همراه اکسسوری‌هایی با رنگ‌های برجسته تشکیل می‌شود. از این رو ما، یک کت شلوار خاکستری با یقه‌ی پهن (Peak) را به همراه اوورکت کرمی ست کرده‌ایم و در نهایت شال گردن و کراوات با طرح و رنگ نارنجی و قهوه‌ای به آن اضافه کرده‌ایم.
این ترکیب رنگی به مخاطب شما نشان می‌دهد که شما فردی جسور هستید و در صورت نیاز، ریسک پذیری بالایی دارید و این کار را با قدرت تمام انجام می‌دهید. کت شلوار خاکستری در این ست، نشان می‌دهد که شما بر اساس تجربه کاری، فردی قابل اعتماد هستید اما اکسسوری‌هایتان در عین حال حاکی از این هستند که خطر در کار را هم دوست دارید و برای موفقیت، سبک کاری خودتان را دارید.

کیلین(Clean) بیزینس

کت شلوار مشکی یکی از آیتم‌های همه کاره کمد لباس آقایان است اما توصیه می‌کنیم که در پوشیدن آن کمی محتاطانه عمل کنید.

درست است که کت شلوار مشکی رسمی است اما اغلب برای مراسماتی چون عروسی و یا عزاداری کاربرد بیشتری دارد و برای محیط‌های کاری زیاد توصیه نمی‌شود. اما در هر صورت اگر همچنان می‌خواهید از آن استفاده کنید توصیه می‌کنیم که باقی اجزای استایلتان را ساده نگه دارید و بیشتر بر روی اکسسوری‌هایتان چون کراوات یا دستمال گردن Ascot مانور بدهید. این ست برای افرادی که بالای 50 سال سن دارند و به پختگی استایل خاص سنشان رسیده‌اند، مناسب تر است.

کت شلوار مشکی، این پیام را به مخاطبتان منتقل می‌کند که شما به اندازه کافی تجربه کسب کرده‌اید و بر اساس شواهد و تجربیات خود در موضوعات پیش رو به خوبی عمل می‌کنید و پای بند به قوانین هستید.

به یاد داشته باشید به هنگام پوشیدن کت شلوار مشکی در موقعیت‌‌های رسمی، فقط از کفش‌ چرمی مشکی استفاده کنید.

ما این ست را با یک کفش آکسفورد مشکی از برند Moreschi تکمیل کرده ایم. از آنجایی که مجموعه برنو، نمایندگی انحصاری واردات این برند کفش به ایران را دارد، شما می‌توانید برای دیدن مدل‌های کفش چرم مشکی بیشتر از مجموعه ما دیدن کنید.

بیزینس حرفه‌ای

پوشش حرفه‌ای یا بیزینس پروفشنال بیشتر برای افرادی که در یک محیط حرفه‌ای چون دفتر، کنفرانس یا کلینیک حضور دارند و قرار است با افراد متعددی گفتگو داشته باشند مناسب است.

بهترین پیشنهاد برای این افراد ست کت شلوار آبی روشن یا سرمه‌ای به همراه پیراهن آبی راه راه وینچستر است که نمادی از اوج رسمی بودن پوشش آقایان است.

اکسسوری‌هایی مثل کراوات، شال گردن و پوشت نیز باید از رنگ‌‌های تیره اما جلب توجه کننده انتخاب شوند. رنگ زرشکی یا قرمز تیره بهترین پیشنهاد برای این نوع پوشش است. این ست برای افرادی چون پزشکان، روانشناسان، وکلا و سیاستمداران که مسیر شغلی آن‌ها، حرف زدن‌های طولانی مدت را ایجاب می‌کند، مناسب است. ترکیب رنگی این ست، نشان دهنده اقتدار شماست. این افراد همیشه به هنگام صحبت کردن، محکم و با اعتماد به نفس صحبت می‌کنند که ناشی از تجربه کاری آن‌‌‌ها و سواد آکادمیکشان است. این اعتماد به نفس با پوشش بیزینس حرفه‌ای به نحوی اقتدار ظاهر شما را نیز به مخاطب منتقل می‌کند.

بیزینس کژوال

برای روزهای آخر هفته، پیشنهاد برنو، پوشیدن یک بلیزر با شلوار کتان رنگ متضاد است.

در روز آخر هفته، به طور معمول فشار کاری افراد زیاد نیست و اغلب بعد از محل کار، به مناسبت‌های دوستانه یا قرارهای غیر کاری دعوت می‌شوند. به همین دلیل برای جلوگیری از دغدغه تعویض لباس، ما این ترکیب را به همراه یک بلیزر پشمی آبی با یک پیراهن سفید و شلوار کتان کِرمی ست کرده‌ایم و در نهایت با یک بوت Chukka آن را تکمیل کرده‌ایم. جزئیات این ست با یک شال گردن خاکستری با طرح‌‌های کرمی و قهوه‌ای کامل شده است.

برای آخر هفته، به جای این ترکیب، ما یک ست پیشنهادی دیگری نیز ارائه کرده‌‌ایم. یک بلیزر آبی روشن، همراه با پیراهن آبی روشن با یقه Spread و شلوار خاکستری، به همراه کفش Spectator آبی و خاکستری، ست جایگزین شما خواهد بود. شما با مانور دادن در تغییر آیتم‌‌های کوچک از یک کمد کپسولی استایل‌تان را متفاوت‌تر می‌کنید.

پیشنهاد می‌کنیم با اضافه کردن شال گردن و پوشت با رنگ‌های آبی و خاکستری روشن، هماهنگی این ترکیب را به دور از افراط بیشتر کنید.

  1. کمد کپسولی بیزینس من، در فروشگاه ما به صورت آماده، در حال حاضر در دسترس مشتریان علاقه مند قرار دارد. شما می‌توانید با تعیین وقت قبلی از فروشگاه ما و کالکشن‌ کمد کپسولی بازدید کنید. قابلیت خرید آیتم‌ها به صورت تکی نیز برای علاقه مندان فراهم شده است.

آیتم‌های کمد کپسولی قابلیت تطبیق پذیری بالایی با سایر آیتم‌های کمد لباس ما دارند. شما می‌توانید برای تعیین ستهای جدید، از گروه استایلیست مجموعه، برای ترکیب کردن آیتم‌های خریداری شده با آیتم‌های قدیمی کمد لباستان نیز مشاوره دریافت کنید. این کار با تعیین وقت قبلی برای شما عزیزان در نظر گرفته شده است. کافیست از طریق راه های ارتباطی با مجموعه در تماس باشید.

کمد کپسولی ارائه شده، با آیتم‌های جایگزین نیز در دسترس می‌باشد. شما کافیست برای تهیه و اجرای آیتم‌های مد نظرتان، یک وقت مشاوره با گروه استایلیست‌‌های مجموعه رزرو کنید. تیم ما برای تهیه و پیاده سازی ایده‌های شما، در خدمت هستند. کافیست که ایده‌های خود را با ما در میان بگذارید و ما در کوتاه ترین زمان ممکن، با استفاده از دانش و تخصص در زمینه پوشاک آقایان، بهترین پینشهادات را برای شما آماده خواهیم کرد.

تمامی آیتم‌های مجموعه برنو به صور پیش فرض در لاین پوشاک آماده در سایز‌های مختلف تولید شده و در فروشگاه موجود هستند. اما در صورتیکه پوشاک متناسب با سایز شما در دسترس نباشد، به راحتی می‌توانید در مجموعه ما، اندازه گیری شده و لباس مورد نظرتان در عرض دو هفته، بسته به سلیقه شما از خیاط خانه‌های ما در تهران، استانبول و ناپل، آماده شده و ارسال شود. برای آن دسته از افرادی که فرم بدنی خاصی دارند، برند برنو، کمد کپسولی با ویژگی شخصی دوزی نیز در نظر گرفته است.

در صورتیکه با نحوه ترکیب لباس‌هایتان مشکل دارید و ‌میخواهید از اتلاف وقت خود جلوگیری کنید، به راحتی می‌توانید از مشاوره تخصصی ما برای ست کردن و ترکیب بندی آیتم‌ها کمک بگیرید. کمد کپسولی به شما این اجازه را می‌دهد که حتی آیتم‌های جدیدتان را با آیتم‌‌های قدیمی کمد لباستان نیز ترکیب کنید.

لباس ها اسلحه هستند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *